Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

D12 S / SF Smalle dubbele-lader

Vervoer twee pallets in de krapste ruimten

De D12 S / SF-palletstapelaars hebben een chassis dat smaller is dan een pallet. Deze trucks kunnen dus twee pallets tegelijk vervoeren en manoeuvreren binnen de krapste ruimten. Bovendien heeft de bestuurder een hoge stand en dus een vrij zicht op de vorkpunten. Dit maakt laden en lossen eenvoudiger. Het bestuurdersplatform wordt van het chassis gescheiden door een laag rubber. Dit beschermt het lichaam tegen sterke trillingen tijdens het rijden, zodat de machinist zich langer kan concentreren. Linde biedt de D12-palletstapelaar in twee standaarduitvoeringen aan: in het S-model staat de bestuurder in een rechte hoek ten opzichte van de rijrichting en heeft hij een goed zicht naar voren en achteren. In het SF-model staat hij frontaal ten opzichte van de rijrichting en heeft hij altijd de last in zicht. Beide modellen hebben mastvariaties voor verschillende laadhoogten. De pallettrucks hebben een hefcapaciteit van maximaal 2000 kg.

eigenschappen

Tijdens het rijden en tijdens het laden en lossen bevindt de bestuurder zich altijd binnen de beschermende contouren van het interne transportmiddel. Gemakkelijke en gevoelige bedieningselementen maken dit mogelijk. Dankzij het compacte chassis heeft de bestuurder ook goed zicht op de vorkpunten en kan hij eventuele obstakels vroegtijdig vermijden. De remsystemen bieden ook meer veiligheid: als de bestuurder zijn voet van het pedaal haalt, reageert het elektromagnetische systeem in verschillende sterkten afhankelijk van de lading en wordt de heftruck zacht gestopt. Er is ook een dodemansknop voor gevaarlijke situaties: het interne transportmiddel wordt onafhankelijk geremd wanneer de schakelaar niet meer wordt ingedrukt. Met behulp van het Curve Assist System past de palletstapelaar automatisch zijn snelheid aan in bochten.

  • Beschermende vrachtwagencontouren
  • Het remsysteem reageert op het laadgewicht
  • Dode man schakelaar
  • Curve Assist-systeem

Linker kolomtekst: het platform van de D12 S / SF-palletstapelaar is gescheiden van het chassis. Stoten en schokken van oneffen terrein worden nauwelijks overgedragen aan de operator. Belangrijke bescherming tegen lichamelijke belasting. Een rugleuning in het S-model geeft de bestuurder tijdens het rijden een comfortabele houding. Het S-model heeft ook een ergonomisch gevormde bedieningseenheid, die de bestuurder in hoogte kan verstellen. Liftfuncties, tractie of hoorns kunnen eenvoudig met één hand worden bediend. Beide modellen hebben diepe en brede opbergvakken. Belangrijke gereedschappen zijn altijd bij de hand.

  • Schorsing van bestuurdersplatform
  • Gewatteerde rugleuning
  • Opbergcompartimenten diep

De D12 S / SF-palletstapelaars kunnen twee pallets tegelijkertijd vervoeren; met gewichten van 1200 tot 2000 kg voor een individuele lading en een totale belasting tot 1800 kg voor dubbele belasting. Deze flexibiliteit leidt tot een grotere verwerkingscapaciteit, vooral omdat de truck een maximale snelheid van 10 km / u kan halen met zijn 3 kW driefasige motor. De kleine draaicirkel zorgt er ook voor dat moeilijke manoeuvres snel en eenvoudig kunnen worden uitgevoerd. Er is een Eco-modus, zodat de D12 S / SF na intensief gebruik aan het einde van een dienst blijft werken. Als het is geactiveerd, verbruikt de truck twaalf procent minder energie. Bovendien kan de gebruiker de palletstapelaar nauwkeurig aanpassen aan de huidige afhandelingstaak. Standaard- en duplexmasten zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar met laadhoogten tussen 1574 en 2124 mm. Er is ook een optionele lastrugleuning die de last tijdens het rijden stabiliseert.

  • Buig één of twee pallets flexibel
  • Eco-modus voor een laag energieverbruik
  • Maximumsnelheid bij volle belasting
  • Mastvarianten voor precieze bediening

De stofbestendige driefasenmotor van de D12 S / SF is volledig onderhoudsvrij. Een robuuste constructie zorgt ervoor dat de truck ook na intensief gebruik in goede staat blijft en slechts zelden onderhoud behoeft. De CAN-busverbinding zorgt voor eenvoudige serviceprocessen: de technicus verbindt zijn notebook en kan vervolgens alle truckgegevens in een overzicht beoordelen. Alle relevante componenten zijn gemakkelijk toegankelijk.

  • Onderhoudsvrije driefasige motor
  • Robuuste constructies
  • Snelle analyse van de voertuiggegevens via CAN-busverbinding
  • Service-onderdelen zijn gemakkelijk te bereiken

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Lift Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
D12S 1.2 / 1.8 (t) 1724 (mm) 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) 10 / 10 (km/h)
D12SF 1.2 / 1.8 (t) 1724 (mm) 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) 10 / 10 (km/h)

optiesoptional equipment

Laterale vervanging van de batterij

De batterij kan eenvoudig worden vervangen met een hendel en een veermechanisme om de batterij uit de zijkant van de truck te verwijderen.

Bevestigingssystemen

Aan de rechterkant van de truck bevindt zich een optionele stang waarop individuele accessoires kunnen worden bevestigd. Op een tweede staaf aan de linkerkant van de vrachtwagen, knippert het waarschuwingslampje.

Clipboard

Houd altijd het werk in de gaten: het extra, goed zichtbare klembord vergemakkelijkt veel orderverzamelings- en transportprocessen.

Vloot beheer

Hoe en door wie worden de afzonderlijke heftrucks gebruikt? Hoe zien de gebruiksgegevens van de heftrucks er uit en is elke weg rijklaar? Met behulp van een combinatie van software en hardware verbindt Lield's fleetmanagementsysteem: biedt de juiste antwoorden.

nivellering

Het systeem egaliseert vloeren met oneffenheden door ervoor te zorgen dat alle wielen altijd in contact staan met de grond. De stabiliteit van de truck blijft hoog.

Ondersteuning voor Terminals

Een 24 volt-aansluiting is beschikbaar in de truck voor de aansluiting van een dataterminal.