De pallettruck met orderverzamelheftafel T16 L maakt handling en af en toe orderverzamelen eenvoudiger. De bediener tilt de pallet op tot een comfortabele hoogte en kan vervolgens de goederen storten of laden. Bovendien past de truck deze lift automatisch aan met de optionele AutoLift-functie. De laadhoogte voor de bestuurder blijft dus hetzelfde, ook wanneer goederen op de pallet worden gestapeld. Een robuuste stalen constructie beschermt de truck tegen schade tijdens zwaar en continu gebruik. Het lage chassis bedekt de wielen en beschermt de voeten van de bestuurder. De krachtige driefasige motor zorgt voor een goede acceleratie, zelfs bij een maximale belasting van 1600 kg. Bij de maximale hefhoogte heeft de vrachtwagen een restcapaciteit van 800 kg.
Het lage chassis bedekt de wielen en beschermt de voeten van de bestuurder. De extra lange disselboom van de T16 L is op een laag punt op de truck gemonteerd. Dit creëert een veilige afstand tussen de bestuurder en de vrachtwagen wanneer deze zich verplaatst. De disselkop biedt extra veiligheid, omdat deze de handen van de bestuurder volledig omgeeft. De SafetySpeed-functie is beschikbaar als een optie. Hij past de snelheid aan de stuurstand aan - hoe hoger de dissel, hoe langzamer de snelheid. Dit verhoogt de veiligheid in krappe ruimtes.
De orderverzamellift van de T16 L elimineert de noodzaak voor de bestuurder om tijdens het laden neer te knielen of te buigen. Er zijn schakelaars aan beide zijden van de truck om deze lift eenvoudig te bedienen. De truck past zich automatisch aan de orderverzamelaar aan met behulp van de optionele AutoLift. De laadhoogte blijft ideaal voor de bestuurder, zelfs wanneer de goederen hoog op de pallet worden gestapeld. De T16 L heeft diepe opbergvakken met veel handige opbergruimte voor werkmaterialen.
De krachtige driefasige motor versnelt de palletwagen snel tot een topsnelheid van zes kilometer per uur - zowel met als zonder belasting. De truck kan ook hellingen beheren, zelfs bij volle belasting. De motor kan ook een hoger koppel bereiken met het boostereffect wanneer moeilijke situaties moeten worden aangepakt. De resterende laadcapaciteit is nog steeds 800 kg op de maximale hoogte van de plukker. Brede masten zorgen voor stabiel transport.
De gebruikte materialen zorgen voor meer stabiliteit en minder reparatiekoersen: de mast en het vorkenbord zijn gemaakt van hoogwaardig, sterk staal. De helmstok en motorkap zijn gemaakt van bijzonder taaie, met glasvezel versterkte materialen. Deze constructie absorbeert veel stoten en stoten tijdens taai, continu gebruik. Snelle serviceprocessen worden gegarandeerd door de CAN-busverbinding. De servicetechnicus verbindt hun laptop en voert vervolgens een snelle vrachtwagendiagnose uit. Alle servicecomponenten van de T16 L zijn gemakkelijk te bereiken.
Model | loadcapaciteit/Lading | Lift | Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) | Rijsnelheid, met / zonder lading |
---|---|---|---|---|
T16L | 1.6 (t) | 675 (mm) | 24 / 250 (24 / 150) (V)/(Ah) | 6 / 6 (km/h) |
T16L ION | 1.6 (t) | 675 (mm) | 23 / 205 (V)/(Ah) | 6 / 6 (km/h) |
De optionele zoemer klinkt anders dan de standaardhoorn en is beter te horen in luide omgevingen.
De hefbeweging van de vork stopt automatisch in de onderste positie. Deze functie beschermt de voeten van de gebruiker.
De geïntegreerde vrachtwagenlader vergroot de flexibiliteit: de pallettruck kan bijna overal en op elk moment worden opgeladen.
In deze versie kan de gebruiker de pallettruck bedienen bij externe temperaturen tot -35 graden Celsius.
Li-ion batterij
De rugleuning stabiliseert de lading en voorkomt dat de pallets verschuiven.
Als de bestuurder op de knop drukt, stopt de truck onmiddellijk en beschermt deze en anderen tegen gevaren of schade.
Sensoren op de vrachtwagen passen de orderpicklift tijdens het laden automatisch aan. De laadhoogte voor de bestuurder blijft dus hetzelfde, ook wanneer goederen op de pallet worden gestapeld.
Deze functie past automatisch de snelheid aan, afhankelijk van de positie van de stuurstand. hoe meer verticaal, hoe langzamer het gaat. Dit betekent dat de truck niet tegen de bestuurder kan stoten.
De vrachtwagen beweegt langzaam wanneer de bestuurder de knop activeert, zelfs wanneer de helmstok verticaal staat. Dit maakt het manoeuvreren in krappe ruimtes eenvoudiger.
De operator bestuurt de hef- en daalfuncties met behulp van knoppen aan de zijkant van het chassis.
Toegangscontrole van de connect: fleetmanagementsoftware van Linde informeert de fleetmanager of magazijnbeheerder die aan het stuur van die truck staat. De bestuurder moet zichzelf identificeren met behulp van een pincode of een RFID-kaart voordat deze de truck kan starten.