Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

E12 – E20 EVO (driewielig) Een Agile Powerhouse

Hohe Modellvielfalt und maximale Wendigkeit Die dreirädrigen Lastwagen der Baureihe E12 – E20 EVO bieten eine große Auswahl an Modellen mit unterschiedlichen Batteriegrößen, Gesamthöhen oder Gangbreiten und können somit den jeweiligen Anforderungen entsprechend konfiguriert werden. Die Lastwagen ermöglichen auch ein präzises Lasthandling auf engstem Raum. Dank der zentralen Schwenkachse kann der Fahrer mit einer einzigen Lenkradbewegung bis zu 180 Grad drehen. Zwei in die Vorderachse integrierte Drehstrommotoren garantieren einen kraftvollen Antrieb mit hervorragender Beschleunigung und Höchstgeschwindigkeit, angetrieben von 48- oder 24-Volt-Batterien. Das Energiemanagementsystem stellt sicher, dass die Batterien voll ausgelastet sind und der Verbrauch minimiert wird. Darüber hinaus können alle E12 – E20 EVO-Gabelstaplermodelle mit Lithium-Ionen-Akkus ausgestattet werden, die einen effizienten Mehrschichtbetrieb ohne Batteriewechsel ermöglichen….

eigenschappen

De trucks zijn uitgerust met een breed scala aan standaard veiligheidsfuncties. Het Linde ProtectorFrame beschermt de bestuurder. Het dak en frame vormen een solide gesloten beschermingszone. De bovenliggende kantelcilinders stabiliseren de mast en maken het gebruik van slanke, geneste hefmastprofielen mogelijk. Dit geeft de bestuurder een zo goed mogelijk beeld van de belasting en de werkomgeving. Alle circuits van het besturingssysteem zijn redundant ontworpen, waardoor een hoge mate van betrouwbaarheid en operationele veiligheid wordt gegarandeerd. Tractiecontrole zorgt voor een optimale krachtafgifte, zelfs onder moeilijke omstandigheden. Extra bescherming wordt geboden door talrijke optionele veiligheidssystemen die af fabriek en als oplossingen voor retrofit beschikbaar zijn.

  • Standaard veiligheidsvoorzieningen
  • Bescherming van chauffeurs, ladingen en omgeving
  • Robuuste beschermkap en visueel geoptimaliseerde componenten
  • Optimale tractie dankzij tractiecontrole
  • Talloze optionele veiligheidssystemen werken af en werken als retrofit-oplossing

Gabelstapler der Baureihen E12 - E16 EVO sind ergonomisch für ermüdungsfreie, effektive Arbeitsprozesse konzipiert - was sie mit allen Linde-Trucks gemeinsam haben. Die geräumige Kabine bietet viel Beinfreiheit und viel Stauraum, während der Mast und die Achse vom Chassis und der Fahrerkabine entkoppelt sind, so dass der Fahrer nur wenige Vibrationen in der Kabine spürt. Wo die EVO-Generation wirklich strahlt, sind die breite Einstiegsstufe und die verstellbare Armlehne und Sitzeinheit....

  • Geoptimaliseerde instap en ergonomische besturingslay-out
  • Efficiënte dubbele pedaalaandrijving
  • Gevoelige besturing via Linde Load Control
  • Individueel verstelbare eenheid bestaande uit armleuning en zitting

De speciale kracht van de driewielige vorkheftruck ligt in de wendbaarheid: dankzij de draaitafelas is het mogelijk de stuurinrichting 180 graden te draaien: de vorkheftruck draait in het midden van de vooras. De twee voorwielen rollen in tegengestelde richtingen tijdens het sturen. Dit vermindert de belasting van de banden en beschermt de vloerbedekkingen. Het energieverbruik wordt verminderd door de minimale stuurweerstand. Bovendien zorgt Linde Load Control in combinatie met de aandrijving aan de voorzijde met twee motoren voor een veilige, millimeter nauwkeurige ladingverwerking. Hefmastfuncties kunnen moeiteloos worden bediend vanaf de vingertoppen. Bestuurders kunnen tegelijkertijd lift- en kantelfuncties uitvoeren. Individueel instelbare rijdynamiek kan ook worden gebruikt om de prestaties aan te passen aan de bedrijfssituatie.

  • Maximale manoeuvreerbaarheid in de krapste ruimtes
  • Wielen rollen in tegengestelde richting tijdens het sturen
  • Energiebesparing, bescherming van banden en vloeren
  • Veilige laadverwerking met Linde Load Control en aandrijving met twee motoren aan de voorzijde
  • Individueel instelbare rijdynamiek

E12 - E20 EVO elektrische vorkheftrucks bieden bijzonder economische onderhoudsintervallen: de eerste onderhoudswerkzaamheden hoeven alleen na 1000 bedrijfsuren te worden uitgevoerd. Transmissieolie verversen is alleen nodig na 3000 bedrijfsuren en een hydraulische olie verversing pas na 6000 uur. Zelfs bij de constructie van de truck is rekening gehouden met onderhoud, zodat bij eventuele reparaties eenvoudig toegang is tot alle componenten, met servicepanelen voor onderhoudstoegang en minimale onderhoudswerkzaamheden. De sleutel, heftruckonderdelen onderhevig aan zware belastingen, is volledig onderhoudsvrij, inclusief de geïntegreerde aandrijfas met remmen en driefasige motoren, de mast- en kantelcilinders en de reductiekast. Bovendien zijn reserveonderdelen eenvoudig te monteren.

  • Eerste service na 1.000 draaiuren
  • Centrale vrachtwagenonderdelen zoals elektromotoren zijn onderhoudsvrij
  • Hydraulische olie verversen na 6000 bedrijfsuren
  • Snelle onderdelenuitwisseling dankzij onderhoudsvriendelijk ontwerp
  • Continue technische optimalisatie

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Afstand loadcentrum Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
E12 1.2 (t) 500 (mm) 24 / 575/625 (V)/(Ah) 12.5 / 13.5 (km/h)
E14 1.4 (t) 500 (mm) 48/460/500 [48/268] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E15 1.5 (t) 500 (mm) 24 / 920/1000 (V)/(Ah) 12.5 / 13.5 (km/h)
E16 1.6 (t) 500 (mm) 48/575/625 [48/335] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E16C 1.6 (t) 500 (mm) 48/460/500 [48/268] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E16H 1.6 (t) 500 (mm) 48 / 700/775 (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E16L 1.6 (t) 500 (mm) 48/690/750 [48/335] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E18 1.8 (t) 500 (mm) 48/575/625 [48/335] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E18L 1.8 (t) 500 (mm) 48/690/750 [48/335] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)
E20L 2.0 (t) 500 (mm) 48/690/750 [48/335] (V)/(Ah) 16 / 16 (km/h)

optiesoptional equipment

Actieve batterijontluchting

Snel, comfortabel, veilig: de automatische batterijontluchting maakt eenvoudige laadprocessen mogelijk, gebaseerd op een plug-and-play interface op de achterklep van de truck. Dit betekent dat de bestuurder de deur of het batterijklepje niet hoeft te openen om het op te laden.

BlueSpot ™

De Linde BlueSpot ™ verbetert de veiligheid tijdens het gebruik omdat de LED-spot de heftruck geruisloos zichtbaar maakt.

Varianten van hefmasten

Linde's reeks hefmastvarianten vinden de perfecte balans tussen hefhoogte en totale hoogte. Het assortiment omvat standaardmasten met een hefhoogte tot 5650 mm, duplexmasten (volledig vrij heffen) met een hefhoogte tot 4145 mm en triplexmasten (volledig vrij heffen) met een lift tot 6075 mm.

Hoogfrequente ingebouwde lader

Het optionele, hoogfrequente, ingebouwde laadapparaat maakt een flexibel en snel opladen van de batterij mogelijk zonder de noodzaak voor een speciale batterijopslag of een oplaadruimte. Het hoge rendement, het temperatuurgeregelde laden en de automatische ladingbesparing en equalizing garanderen een energiezuinig laadproces.

Hydraulisch vervangingssysteem voor batterijen

Snel en gemakkelijk vervangen van de batterij: met één druk op de knop tilt het Linde-systeem voor het vervangen van de hydraulische batterij de batterij op totdat deze 60% vrij is van de truck, waar deze kan worden opgehaald door een plafondkraan of een tweede vrachtwagen. Deze optie is beschikbaar voor E12 - E50 vorkheftrucks.

Linde Safety Pilot

In vorkheftrucks met contragewicht helpt het gebruik van de Safety Pilot om ongelukken met kantelen te voorkomen