Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

GEMAAKT VOOR SMALLE RUIMTES

HOGE DOORVOER IN SMALLE GANGEN

Een hoge doorvoersnelheid in bijzonder smalle gangen. Dit wordt bereikt door een moderne aandrijflijn die zelfs op maximale hefhoogten snel heffen en rijden kan bereiken. Bovendien kan de vorkheftruck tegelijk reizen en optillen. Even belangrijk zijn de resterende hefcapaciteit en verschillende camera- en assistentiesystemen. Ze helpen met bijvoorbeeld navigatie in het magazijn, voorkoming van ongevallen of snelle verwerking op hoge niveaus. De VNA-vrachtwagen A is modulair opgebouwd. De klant kan kiezen uit verschillende motoren, accu’s, hefmasten, chassis en vele andere functies om aan zijn operationele vereisten te voldoen.

eigenschappen

Driepuntsbesturing beschermt de bestuurder: handsensoren op het stuur en de liftknop, evenals een dodemansknop die in de voetboring of in de stoel is geïnstalleerd, moeten gelijktijdig worden bediend om het voertuig te verplaatsen. Bovendien kan een servicemonteur reistranden programmeren, heffen en neerlaten. De gangpad veiligheidsassistent is beschikbaar als aanvullende uitrusting en detecteert streepjescodes, of oneffenheden in de RFID-zender, obstakels in de rekken of aan het plafond en past de rij- en hefsnelheid, hefhoogte of vorkenverlenging dienovereenkomstig aan. Optionele sensoren aan de voor- en achterzijde detecteren of personen of objecten zich in de rij bevinden en stoppen de truck.

  • Driepunts bediening
  • Vooraf instelbare rij-, hef- en daal-eindaanslagen.
  • Optioneel personeelsbeschermingssysteem

De bestuurder bedient de liftas eenvoudig met een ergonomisch gevormde, meerassige hendel. Het rijcomfort wordt geboden door de grote cabine, de sterk verstelbare stoel en de intuïtieve opstelling van de bedieningselementen. De zijwaartse zitpositie geeft de bestuurder een goed zicht in alle richtingen en vermijdt zware lichaamsbewegingen. Een zachte, antislip vloermat en een optionele luchtgeveerde stoel verminderen de schokken en trillingen die de bestuurder overbrengt.

  • Meerassige bedieningshendels
  • Sterk verstelbare stoel
  • Cabine met opslagcapaciteit

Zelfs bij extreme hefhoogten kan de aandrijftechniek van de Linde A man-down torenwagen hoge snelheden bereiken. Daarnaast zijn er verschillende assistenten en camerasystemen voor het afhandelen op hoge niveaus - bijvoorbeeld de geautomatiseerde vorkencyclus. Met één druk op de knop voert de truck drie bewegingen uit tijdens het plaatsen of verwijderen van de pallet. Met behulp van RFID-technologie kan de truck worden geïntegreerd in een uitgebreid magazijnnavigatiesysteem. Hierdoor kan de bestuurder snel de gewenste palletlocatie vinden of worden truckfuncties op locatie geregeld. Afhankelijk van de behoefte kan de vorkheftruck worden uitgerust met zwenkbereikvorken of telescopische vorken.

  • Goede resterende hefcapaciteit
  • Moderne hulpsystemen
  • Talrijke positioneringshulpmiddelen
  • Elektronische ondersteuningsfuncties

Over het algemeen behaalt de robuuste en duurzame technologie van de A-torentruck lagere servicekosten en levenscycluskosten. De CAN-busverbinding zorgt voor een eenvoudig serviceproces: alle vrachtwagengegevens kunnen worden gelezen en gecontroleerd door een notebook. Het vervangen van de batterij kan snel worden uitgevoerd met behulp van een wisselwagen of verwijderingsrek.

  • CAN-busverbinding
  • Snellere vervanging van de batterij
  • Robuuste vrachtwagenconstructie

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Lift Eindgangbreedte, met / zonder lading Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
A Example 1 1.0 (t) 4600 (mm) 3346 (mm) 48 / 700 (V)/(Ah) 10.5 / 10.5 (km/h)
A Example 2 1.35 (t) 5200 (mm) 3490 (mm) 48 / 700 (V)/(Ah) 10.5 / 10.5 (km/h)
A Example 3 1.35 (t) 5050 (mm) 3694 (mm) 48 / 700 (V)/(Ah) 10.5 / 10.5 (km/h)

optiesoptional equipment

BlueSpot™

Rijstrookwaarschuwingsapparaat Linde BlueSpot ™ Verbetert de veiligheid tijdens het gebruik omdat de LED-spot de vorkheftruck geluidloos zichtbaar maakt.

Doorgangshulpassistent

Het assistentiesysteem gebruikt streepjescodes of RFID-tags in het gangpad om ongelijkheden in de vloer te detecteren, evenals obstakels in de rekken of aan het plafond en beperkt truckfuncties, zoals snelheid, hefhoogte of vorkenverlenging op deze specifieke locaties.

Magazijn navigatie

De heftruck ontvangt bewegingstaken via het magazijnbeheersysteem. Het systeem detecteert de locatie in het magazijn, evenals de huidige hefhoogte en leidt deze onafhankelijk naar de palletlocatie. De bestuurder hoeft alleen de bewegingsfunctie te bedienen.

Vloot beheer

Hoe en door wie worden de afzonderlijke heftrucks gebruikt? Hoe zien de gebruiksgegevens van de heftrucks er uit en is elke weg rijklaar? Met behulp van een combinatie van software en hardware biedt het connect: fleetmanagementsysteem de juiste antwoorden

Linde-systeembesturing (LSC)

Het systeem biedt verbeterde doorvoersnelheden en verbeterde veiligheid. De basisversie van de LSC-standaard geeft de bestuurder de resterende hefcapaciteit aan, afhankelijk van de hefhoogte. Verbeterde LSC-versies passen extra hef- en / of rijsnelheid automatisch aan aan het gewicht van de lading die wordt getransporteerd.

Koude opslagbescherming

De vorkheftrucks worden onder andere bediend met speciale hydraulische vloeistof, smeermiddelen en corrosiebestendige coating en er is de mogelijkheid om uit verschillende gesloten geïsoleerde cabines te kiezen.