Maximale werkcapaciteit tegen lage onderhoudskosten
De Linde H14 – H20 EVO IC-trucks kunnen zelfs in de zwaarste omstandigheden op grote afstand rijden. De combinatie van de hydrostatische directe aandrijving, robuuste motoren en de Linde Load Control vergemakkelijkt zowel een snelle en nauwkeurige bediening als uitzonderlijke handlingprestaties. Tegelijkertijd blijven de servicekosten laag omdat de hydrostatische aandrijving werkt zonder een transmissie, koppeling of trommelremmen, wat betekent dat deze onderhoudsvrij is. Kies uit een reeks kosteneffectieve, emissiearme diesel-, drijfgas- en aardgasmotoren.
Het Linde Protector Frame beschermt de bestuurder: het cabinedak en het frame vormen een ruime, ingesloten beschermingszone, terwijl de bestuurder dankzij het slanke hefmastprofiel een perfect totaaloverzicht behoudt van de lading en hun werkomgeving. Het zijn de kantelcilinders van de Linde-trucks die een dergelijk ontwerp mogelijk maken. Verdere veiligheid wordt verzekerd door de Linde Curve Assist: het systeem vermindert de snelheid bij bochten, waardoor het risico op kantelen van de vorkheftruck wordt verminderd.
De bestuurder profiteert van een grote cabine met veel beenruimte. De belangrijkste factoren voor het werken met minder vermoeidheid zijn comfortabele stoelen, het ergonomische bedieningsconcept met dubbele pedaalbediening en Linde Load Control, evenals de duidelijk zichtbare displays. De bestuurder controleert alle mast- en hefbewegingen nauwkeurig en gevoelig vanaf de vingertoppen, waarbij de arm ontspannen op de armsteun rust. Bovendien zijn de mast en de assen ontkoppeld van de cabine door rubberen lagers. Dit betekent dat vrijwel geen trillingen of schokken worden doorgegeven aan de bestuurder.
De hydrostatische directe aandrijving zorgt voor een delicate, soepele en precieze beweging, geholpen door robuuste diesel-, drijfgas- en aardgasmotoren, die een hoog koppel leveren bij een minimaal brandstofverbruik. Last but not least, alle functies van de mast kunnen tot op de laatste millimeter worden gecontroleerd dankzij Linde Load Control. Dit zorgt voor aanzienlijke productiviteitswinsten bij het transporteren en opslaan van ladingen.
Linde IC-trucks hebben extreem lange onderhoudsintervallen, waarbij de eerste controle pas na 1000 bedrijfsuren is uitgevoerd. Na 3000 bedrijfsuren controleren servicetechnici de kantelcilinder en de ophangingselementen en vervangen de ventilatie-, druk- en aanzuigfilters. De hydraulische olie hoeft pas na 6000 uur te worden vervangen. - Deze lange intervallen worden mogelijk gemaakt dankzij een aantal ontwerpdetails, waaronder nieuwe krachtige filters, de onderhoudsvrije aandrijfas en het lager van de kantelcilinder. Bovendien is de hydraulische directe aandrijving ook onderhoudsvrij.
Model | loadcapaciteit/Lading | Afstand loadcentrum | Doorrijhoogte | |
---|---|---|---|---|
H14D | 1.4 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H14T | 1.4 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H16CNG-L | 1.6 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H16D | 1.6 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H16D-L | 1.6 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H16T | 1.6 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H16T-L | 1.6 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H18CNG-L | 1.8 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H18D | 1.8 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H18D-L | 1.8 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H18T | 1.8 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H18T-L | 1.8 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H20CNG | 2.0 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H20D | 2.0 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H20D-CT/600 | 2.0 (t) | 610 (mm) | 2130 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H20T | 2.0 (t) | 500 (mm) | 2123 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
H20T-CT/600 | 2.0 (t) | 610 (mm) | 2130 (mm) | 20 / 20 (km/h) |
De Linde BlueSpot ™ Verbetert de veiligheid tijdens gebruik omdat de LED-spot de heftruck geruisloos zichtbaar maakt.
Linde vorkheftrucks kunnen ook worden uitgerust met een pedaalbediening. De rijrichtingschakelaar is handig geplaatst in de armleuning, vlak voor de Linde Load Control joystick.
Lendensteunen, verwarmde stoelen, actieve stoelventilatie, luchtvering en verschillende instelfuncties zijn allemaal beschikbaar.
Het krachtige airconditioningsysteem met geïntegreerd verwarmings- en pollenfilter garandeert het hele jaar door een comfortabele werkomgeving in de cabine, terwijl het ook voorkomt dat ramen beslaan.
De Linde Safety Pilot (LSP) biedt de bestuurder een breed scala aan functies die het werken met een Linde-truck nog veiliger en efficiënter maken.