Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

K COMBINATIEWERKER IN SMALLE AISLES

WERK EFFECTIEF EN MET HET OOG IN DE HOGE BERGING
De Linde K torenvrachttruck maakt een hoge omkeercapaciteit mogelijk voor orderverzamel- en verwerkingsprocessen in magazijnen met een hoge opslag. De krachtige aandrijvingen maken dit mogelijk: de vrachtwagen kan tegelijkertijd bewegen en heffen. Ook bij hoge hefniveaus blijft de snelheid hoog en is er een hoog niveau aan resterende hefcapaciteit beschikbaar. Er zijn verschillende assistentiesystemen beschikbaar die helpen nauwkeurig door het magazijn te navigeren of obstakels te vermijden. Niet in de laatste plaats verbetert Linde System Control het proces: afhankelijk van de versie past het systeem de lift- en rijsnelheid aan op basis van het gewicht dat wordt getransporteerd. Er zijn verschillende versies of de mast, het chassis, de batterij en de cabine voor de zeer smalle gangpaden die kunnen worden gecombineerd op basis van de gebruikseisen.

eigenschappen

De bestuurder moet drie punten raken, anders kan hij de combiwagen niet verplaatsen: de handsensoren op het bedieningspaneel en de schakelaar van de dodemansmanoeuvre op de cabinevloer. Dit voorkomt een verkeerde bediening die tot ongelukken kan leiden. Voor de veiligheid van de bestuurder zijn er ook elektrisch bewaakte zijkasten die moeten worden gesloten wanneer de platformhoogte meer dan 1,2 meter bedraagt. Het optionele personeelsbeschermingssysteem scant voortdurend het gangpad en stopt de truck als er mensen in de buurt zijn. Voor extra veiligheid detecteert een optionele Aisle Safety Assistant RFID-gelabelde of barcode-gemarkeerde oneffenheden, obstakels in de rekken, op de vloer of aan het plafond en beperkt automatisch de snelheid, hefhoogte of vorkenverlenging op deze locaties. Servicetechnici kunnen algemene reis-, hef- en neerlaatsteunen in het vrachtwagensysteem programmeren, die kunnen worden aangepast. Het assistentiesysteem "Linde System Control", in de standaard-, laad- en gewichtsversies, helpt de bestuurder door de snelheid aan te passen en het rijgedrag te optimaliseren, afhankelijk van de hefhoogte, belastingsherkenning en laadgewicht.

  • Driepunts bediening
  • Elektrisch bewaakte zijkasten
  • Doorgangshulpassistent
  • Vooraf instelbare rij-, hef- en daal-eindaanslagen.
  • Optioneel personeelsbeschermingssysteem
  • Linde-systeembesturing (standaard, belasting, gewicht)
  • Dynamische bereikregeling
  • Reddingsalarm

Het nieuwe bedieningspaneel heeft een ergonomisch ontwerp. Bovendien kan de positie ervan over drie assen worden aangepast - bijvoorbeeld om comfortabel werken in zowel een staande als zittende positie te vergemakkelijken. De bestuurder kan ook de hoogte en de helling van de opklapbare stoel aanpassen. Het kleurendisplay van het bedieningspaneel toont alle belangrijke informatie zoals de tijd, snelheid, hefhoogte en stuurhoek in één oogopslag. Om het werk gemakkelijker te maken, zijn verschillende opslagopties beschikbaar in de grote en tochtbeveiligde cabine. Het chassis en de cabine zijn van elkaar losgekoppeld, zodat er minder schokken op de bestuurder worden overgebracht. Kantelbare zijhekken zijn ook als optie verkrijgbaar. Ze zwaaien naar buiten als de bestuurder erop leunt. Dit vermindert zijn afstand van de planken en maakt het orderverzamelen eenvoudiger voor de operator.

  • De hoogte, helling en hoek van het bedieningspaneel kunnen worden aangepast
  • Gesplitst bedieningspaneel voor bediening van de hele pallet, met name in zittende positie
  • Grote cabine met het beste zicht op heffen en laden
  • Hoogte, helling en zitting zijn individueel instelbaar
  • Opslagopties beschikbaar
  • Optie voor een kantelbarriere
  • Knie kussen voor comfortabel orderverzamelen

Zelfs bij hoge hefhoogten kan de moderne aandrijflijntechnologie van de man-up truck hoge snelheden bereiken. Daarnaast is er een hoge restliftcapaciteit en moderne RFID-hulpsystemen, waardoor navigatie in het magazijn en verwerking op de stellingen sneller kunnen worden uitgevoerd. Bij gebruik van het Linde connect: fleetmanagementsysteem is het ook mogelijk om de hele gebruikscyclus van de trucks te optimaliseren. Extra ondersteuning voor de bediening wordt geboden door functies zoals automatische voorinstelling van de hefhoogte en automatische vorkencyclus. In dit proces voert de truck automatisch drie bewegingen uit tijdens het plaatsen of verwijderen van de pallet met een druk op de knop. In de nieuwe versie van de K-truck kunnen de hoofd- en hulpliften tegelijkertijd worden verhoogd of verlaagd. Hierdoor kan de bestuurder in een enkele stap grote oprijbanen bereiken zonder de hoofd- en hulpliften achtereenvolgens te bedienen. De vorken kunnen ook aanzienlijk sneller in positie worden gebracht door gelijktijdige bediening en kunnen zeer gemakkelijk op een geschikte hoogte worden bediend. De energie die wordt gegenereerd door het remmen en het verlagen van de belasting wordt hersteld naar de batterij. Dit verbetert de gebruiksduur en de kosteneffectiviteit op dezelfde manier.

  • Hoge snelheid bij hoge tilniveaus
  • Moderne hulpsystemen
  • Verschillende positioneringshulpmiddelen

De robuuste technologie van de Linde K man-up truck staat voor lage servicekosten en een lange levensduur. Dankzij de CAN-busverbinding kunnen technische problemen snel worden gediagnosticeerd en verholpen met een notebook. Net als de driefasige motoren voor heffen en verplaatsen, zijn beide onafhankelijke remsystemen slijtvast en daarom onderhoudsvrij. Met behulp van het optioneel verkrijgbare batterijwagenframe wordt laterale batterijwisseling snel voltooid.

  • CAN-busverbinding
  • Low ware remsysteem
  • Snellere vervanging van de batterij

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Lift Eindgangbreedte, met / zonder lading Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
K-Example 1.1 1.1 (t) 7200 (mm) 3808 (mm) 80 / 620 (V)/(Ah) 12 / 12 (km/h)
K-Example 1.5 1.5 (t) 11800 (mm) 4042 (mm) 80 / 775 (V)/(Ah) 12 / 12 (km/h)

optiesoptional equipment

(FR) Contrôle actif de la stabilité

(FR) Le contrôle actif de la stabilité est un système d'assistance intelligent qui détecte les inégalités entre les côtés gauche et droit de l'allée et compense automatiquement les chocs et les vibrations afin que le chariot puisse atteindre ses performances de manipulation maximales même sur des sols non optimaux.

(FR) Panneaux de commande

(FR) Pour la cabine, un panneau de commande avant ou divisé est disponible. Les deux variantes peuvent être ajustées rapidement pour travailler en position debout ou assise. L'écran couleur intégré fournit au conducteur toutes les informations pertinentes en un coup d'œil: de la vitesse du chariot élévateur à fourche, de la hauteur de levage à l'angle de braquage et à l'heure du jour.

(FR) Barres de fixation

(FR) La cabine de conduite peut être complétée par plusieurs équipements individuels, tels qu'un moniteur, un scanner de terminal, des installations de stockage et un support d'écriture.

(FR) BlueSpot ™

(FR) Dispositif d'avertissement de voie Linde BlueSpot ™ Améliore la sécurité pendant le fonctionnement, car le spot à LED rend le chariot élévateur sans visibilité.

(FR) Assistant de sécurité

(FR) Le système d'assistance détecte dans les allées les codes à barres ou les étiquettes RFID qui marquent les irrégularités du sol, ainsi que les obstacles sur les étagères ou au plafond et limite les fonctions du chariot, telles que la vitesse de levage ou de conduite, la hauteur de levage ou l'extension des fourches à ces emplacements spécifiques.

(FR) Navigation entrepôt

(FR) Le chariot élévateur reçoit les tâches de déplacement via le système de gestion d'entrepôt du client. À l'aide de codes à barres ou d'étiquettes RFID, le système détermine l'emplacement dans l'allée et mesure la hauteur de levage actuelle. Sur la base de ces informations, il guide automatiquement le chariot vers l’emplacement de palettes souhaité. Le conducteur doit uniquement utiliser la fonction de conduite.

(FR) Gestion de flotte

(FR) Comment et par qui les chariots élévateurs individuels sont-ils utilisés? À quoi ressemblent les données d'utilisation des chariots élévateurs et sont-ils en état de rouler? En combinant logiciel et matériel, connect: fournit les réponses appropriées.

(FR) Système de contrôle Linde (LSC)

(FR) Le système offre des débits améliorés et une sécurité accrue. La version de base LSC Standard indique au conducteur la capacité de levage résiduelle pour la hauteur de levage particulière. Les versions LSC améliorées adaptent la vitesse de levage et / ou de déplacement supplémentaire au poids de la charge transportée.

(FR) Conception de camion modulaire

(FR) Le chariot élévateur peut être adapté de différentes manières. Il existe donc différents moteurs, batteries, mâts de levage et châssis disponibles. Linde peut également configurer individuellement la cabine de conduite avec différentes variantes de sièges et installations de stockage. Cela permet plus de 10 millions de variations de configuration.

(FR) Barrières basculantes

(FR) Si le conducteur s’appuie sur la barrière, elle s’incline de 10 cm vers l’extérieur. Cela lui permet de mieux atteindre le rayonnage, facilitant ainsi la préparation des commandes.

(FR) Barrières basculantes

(EN) Amongst other things, the forklifts are operated with special hydraulic fluid and lubricants and receive a corrosion proof coating. Additionally there is the option to choose from a variety of enclosed, insulated cabs.