Effectief laden en lossen bij lage hefhoogten
De Linde Material Handling L-MATIC palletstapelaar is geschikt voor opslag of verhuizingen op een laag niveau. Hij pakt lasten tot 1.200 kg aan en hefhoogtes tot 1.9 meter. Dankzij infrastructuurvrije geo-navigatie kan de L-MATIC flexibel worden gebruikt als afzonderlijke vrachtwagen of als onderdeel van een geautomatiseerd wagenpark. Op deze manier kan de robotheftruck veilig en efficiënt integreren met mensen, niet-geautomatiseerde vrachtwagens of de infrastructuur van de klant, zoals bandtransporteurs of pakstations. Bovendien is handmatige bediening op elk moment mogelijk, bijvoorbeeld om de apparatuur in geval van nood snel uit een gevaarlijke zone te verwijderen of om de truck te gebruiken voor een andere taak op korte termijn.
Dankzij de uitgebreide laser- en camera-ondersteunde veiligheidsuitrusting, bewaakt de Linde L-MATIC zijn werkomgeving en reageert betrouwbaar als personen, andere vrachtwagens of andere gevaren de verplaatsing of werkprocessen belemmeren, het systeem past de bewaakte zones aan de rijsnelheid en stuurhoek. Verschillende noodstopknoppen, evenals verschillende akoestische en visuele waarschuwingssignalen vormen een aanvulling op de veiligheidskenmerken van de L-MATIC.
Ob als einzelner Lastwagen oder als Teil einer Flotte automatisierter Lastwagen, der L-MATIC wird von Supervisor-Software gesteuert. Die Kommunikation mit anderen automatisierten Systemen wie etwa Toren oder Rollenbahnen ist genauso einfach wie die Verbindung zum Kunden Lagerverwaltung oder ERP-Systeme. Das System ermittelt die bestmögliche Zuordnung von Fahraufträgen und Routing. Mit ausgereifter Sicherheitstechnik nimmt der L-MATIC den Arbeitsprozess automatisch wieder auf, wenn sich in der betrachteten Zone keine Personen oder sonstigen Hindernisse mehr befinden. Um den LKW manuell bedienen zu können, muss der Bediener nur die Steuerpinne anfassen....
De L-MATIC is ontworpen voor langdurig gebruik, met de gemakkelijke bereikbaarheid van alle elektronische en mechanische componenten en de onderhoudsvrije driefasetechnologie die bijdraagt aan de hoge mate van beschikbaarheid van de truck. Alle truckgegevens die relevant zijn voor het onderhoud van de L-MATIC kunnen worden uitgelezen met behulp van een servicelaptop, en er is ook de mogelijkheid om een diagnostisch systeem op afstand te installeren.
Model | loadcapaciteit/Lading | Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) | Rijsnelheid, met / zonder lading |
---|---|---|---|
L-MATIC | 1.2 / (2.0) (t) | 24 / 375 (V)/(Ah) | 6/6 (max. 7.2/2.9) (km/h) |
De truck kan worden uitgerust met een barcodelezer waarmee gegevens rechtstreeks vanuit de lading in een goederenbeheersysteem kunnen worden ingevoerd.
Dankzij de krachtige LED-lampjes van de Linde BlueSpot ™ worden werknemers op een niet-intrusieve, maar effectieve manier gewaarschuwd voor de nadering van een vrachtwagen: geen harde geluiden, geen schokken, geen risico's.
De L-MATIC-stapelaar kan worden uitgerust met sensoren voor het bewaken van de palletpositie.
De L-MATIC kan bovendien worden geleverd met een tweedimensionaal lasergordijn om veiligheidsgerelateerde bewaking van de omgeving te ondersteunen.
De L-MATIC kan worden voorzien van een extra hoorn. Dit maakt de palletstapelaar gemakkelijker te horen in bijzonder lawaaierige omgevingen.