Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

L10 – L12 Wendbare pallethandling

Wendbaar en veelzijdig dankzij het slanke chassis

Of het nu gaat om opslaan of picken, afstandtransport of pallettransport: de elektropalletstapelaars L10 – L12, met hun slanke chassis en goede zichtmasten maken veel manoeuvres gemakkelijker, vooral als er weinig ruimte beschikbaar is. De machinist profiteert van het feit dat de helmstok op een laag punt wordt gemonteerd, wat een veilige afstand tot de stapelaar garandeert. Er is ook een kruipsnelheidsfunctie voor zeer langzame en strakke manoeuvres. Hier staat de helmstok rechtop. Over het algemeen werkt de truck volledig intuïtief. Alle bedieningselementen zijn ergonomisch geplaatst in de disselkop en zorgen voor moeiteloos werken.

eigenschappen

Deze elektropalletstapelaar biedt een goede veiligheidsafstand tussen de bestuurder en de vrachtwagen. Dit wordt geleverd door de lange stuurboom, gemonteerd op een laag punt. De snelheid past zich automatisch aan de stuurstand aan. Hoe meer verticaal het is, hoe langzamer het gaat. Als de bestuurder de dissel naar de onderste of bovenste eindpositie verplaatst, wordt de elektromagnetische rem geactiveerd. De truck remt automatisch als de rijschakelaar wordt losgelaten. Het diepgetrokken chassis en de afgeronde vorm dragen bij aan veilig werken.

  • Bedieningselementen die ergonomisch in de disselkop zijn geplaatst
  • De SafetySpeed-functie regelt de snelheid in overeenstemming met de kanteling van de helmstok
  • Lange disselboom voor een veilige afstand tussen de bestuurder en het chassis
  • De slagboomafsluitweerstand van de helmstok voorkomt onbedoeld en bruusk remmen
  • Elektromagnetische rem met automatische activering

De trucks zijn eenvoudig te bedienen door scherpe bochten met hun lange hendel. De bestuurder kan gemakkelijk en intuïtief alle elementen op de ergonomische disselkop bereiken. Hun hand blijft altijd op de helmstok. Bovendien kunnen ze de truck manoeuvreren met een verticale helmstokpositie met behulp van de kruipsnelheidsknop. Dit maakt veel processen eenvoudiger in een nabije omgeving.

  • Alle bedieningselementen zijn ergonomisch gerangschikt
  • Kruipsneltoets voor manoeuvreren in beperkte ruimtes
  • Grote opbergvakken voor werkdocumenten
  • Lange hendel voor moeiteloze bediening, zelfs in krappe bochten

Dankzij de 1,2 kW driefasige motor en digitale bediening versnellen de L10 - L12 elektropalletstapelaars snel. Alle belangrijke prestatieparameters kunnen individueel worden aangepast aan individuele bedrijfseisen. De vrachtwagens verplaatsen hun lading nauwkeurig en stil met behulp van de OptiLift-masten. De Soft Landing-functie beschermt de lading en de vork tegen schade wanneer deze op de vloer wordt neergelaten.

  • 1,2 kW driefasige motor
  • Gevoelige lastbehandeling met OptiLift
  • Soft Landing-functie voor zachte afzetting van de lading

De driefasenmotor van de elektropalletstapelaar L10 - L12 is onderhoudsvrij. Dit verbetert de beschikbaarheid en verlaagt de bedrijfskosten. Alle machinegegevens kunnen snel en eenvoudig met het CAN-bussysteem worden uitgelezen. Vervolgens kan de technicus alle waarden op hun servicelaptop controleren. De belangrijkste componenten zijn snel achter de motorkap te bereiken. Dit garandeert korte uitvaltijden. Een digitaal multifunctioneel display informeert de gebruiker over de laadstatus van de batterij, de bedrijfsuren, de servicestatus en eventuele fouten.

  • Onderhoudsvrije, vocht- en stofbestendige driefasige motor
  • CAN-busstructuur voor snelle en eenvoudige diagnose
  • Prestatieparameters individueel instelbaar
  • Snelle toegang tot alle componenten

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Afstand loadcentrum Lift Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
L10 1.0 (t) (FR) 24 / 180 (V)/(Ah) 2924 (mm) 24 / 180 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)
L10 ION 1.0 (t) (FR) 24 / 82 (V)/(Ah) 2924 (mm) 24 / 82 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)
L10B 1.0 (t) (FR) 24 / 180 (V)/(Ah) 1912 (mm) 24 / 180 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)
L10B ION 1.0 (t) (FR) 24 / 82 (V)/(Ah) 1912 (mm) 24 / 82 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)
L12 1.2 (t) (FR) 24 / 180 (V)/(Ah) 2924 (mm) 24 / 180 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)
L12 ION 1.2 (t) (FR) 24 / 82 (V)/(Ah) 2924 (mm) 24 / 82 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)
L12i 1.2 (t) (FR) 24 / 225 (V)/(Ah) 2424 (mm) 24 / 225 (V)/(Ah) 6 / 6 (km/h)

optiesoptional equipment

Alternatieve aandrijfwielen

Verschillende aandrijfwielen zijn beschikbaar, afhankelijk van de besturingsomgeving. Mogelijkheden zijn onder meer elastisch rubber en geprofileerde wielen, maar ook wielen van niet-markerend polyurethaan of gemaakt van zogenaamd Wet Grip-materiaal voor natte of vochtige vloeren.

Alternatief Tandem Load Wheel

Het tandem-laadwiel is verkrijgbaar in verschillende modellen. Deze robuuste steunwielen bieden extra stabiliteit in moeilijke omstandigheden, zoals ongelijke vloeren, lange afstanden en extreme temperaturen.

Automatisch waterbesproeiingssysteem

De zogenaamde Aquamatics maakt het vullen van de batterij met gedestilleerd water eenvoudig.

Hoogfrequentielader

Hoogfrequente laders laden de batterijen snel op. Ze zijn ook 4-5 x lichter dan gewone laders. Ze zorgden ook voor een langere levensduur van de batterij, omdat er minder verwarming is tijdens het opladen.

Geïntegreerde oplader

Met de geïntegreerde oplader kan de batterij flexibel worden opgeladen met behulp van elke beschikbare aansluiting en is er geen extra ruimte nodig voor het opbergen van de batterijlader.

Koelcelontwerp tot -35 ° C

De koelcelbeveiliging garandeert volledige beschikbaarheid en prestaties tot minus 35 graden Celsius.

Laad de rugleuning

De lastrugleuning zorgt ervoor dat lasten niet naar achteren kunnen schuiven wanneer de lastdrager wordt opgetild en op de bestuurder valt.

Snelheid kruipknop (L10)

Met behulp van de kruipsnelheidsknop kan de truck gemakkelijk worden gemanoeuvreerd, zelfs in de meest beperkte ruimtes met een snelheid van 1,5 km / u met een verticale disselstand.

SafetySpeed (L10)

Proportioneel ten opzichte van de positie van het stuur, past de SafetySpeed-functie de voortstuwingssnelheid aan: hoe lager de stuurhoek, hoe lager de snelheid.