Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

T-MATIC De onvermoeibare pallethandler

Geautomatiseerd vrachtvervoer over lange afstanden

De autonoom bestuurde pallettruck Linde T-MATIC is ontworpen voor transport over lange afstanden of voor blokstapelen ter voorbereiding op verzending. Het model is ontworpen om ladingen tot 3000 kilogram te nemen, en het kan alleen of als onderdeel van een geautomatiseerd wagenpark worden gebruikt. Op elk willekeurig moment is het ook mogelijk om de palletwagen handmatig te bedienen. Het navigatiesysteem van de truck vereist geen extra installatie van regeltechnologie, zoals sporen op de vloer of laserreflectoren, maar gebruikt veeleer optische sensoren om op betrouwbare wijze te reageren op obstakels of andere transportbewegingen binnen zijn operationele omgeving. Dankzij innovatieve veiligheids- en navigatietechnologie is de T-MATIC ook geschikt voor gebruik in omgevingen waarin mensen en geautomatiseerde machines flexibel en in krappe ruimtes moeten samenwerken. Als autonome logistieke vrachtwagen veroorzaakt de Linde T-MATIC minder schade aan vracht en infrastructuur.

eigenschappen

De optische sensoren passen de snelheid van de Linde-pallettruck met laag platform in realtime aan. Hierdoor kan het vrachtwagenpark blijven bewegen en optimaal productief blijven, terwijl tegelijkertijd de arbeidsveiligheid wordt verhoogd. De veiligheidsvoorzieningen, gebaseerd op laseroptiek en camerascanning, maken herkenning van mensen, andere vrachtwagens en obstakels mogelijk en zorgen ervoor dat botsingen betrouwbaar worden vermeden. Stopknoppen voor noodsituaties, evenals akoestische waarschuwingssignalen en knipperende lichten, ronden de veiligheidskenmerken van de T-MATIC af.

  • Proactief veiligheidssysteem
  • Betrouwbare botsingsvermijding
  • Akoestische en visuele waarschuwingssystemen

De lage platform-pallettruck van T-MATIC is ontworpen om te werken met mensen in de directe omgeving. Bovendien kan de T-MATIC eenvoudig worden omgeschakeld van automatisch naar handbediend door de handdissel vast te pakken. Of het nu als een enkele vrachtwagen is of als onderdeel van een vloot van geautomatiseerde robots, de T-MATIC kan zich snel aanpassen aan veranderende bedrijfsomstandigheden ter plaatse. Communicatie met geautomatiseerde faciliteiten, zoals deuren en rollenbanen, en met magazijnbeheer of ERP-systemen wordt mogelijk gemaakt door de supervisorsoftware. Hierdoor kan de T-MATIC altijd met de grootst mogelijke snelheid reizen voor maximale doorvoer.

  • Gebruiksvriendelijke bediening
  • Controles voor Fleet-ready
  • Communicatie met geautomatiseerde faciliteiten
  • Geoptimaliseerde snelheid

De elektronische en mechanische componenten van de lage platformpallettruck van T-MATIC zijn gemakkelijk toegankelijk, wat zorgt voor korte stilstandtijden voor onderhoud en een hoge operationele paraatheid gedurende vele jaren. De onderhoudsvrije driefasetechnologie van het aandrijfsysteem draagt evenzeer bij aan de hoge operationele beschikbaarheid van de truck als het speciaal ontwikkelde netwerk van de besturingselektronica, waardoor alle gegevens van de T-MATIC kunnen worden gelezen en geanalyseerd op een servicelaptop. Het is ook mogelijk om een diagnostisch systeem op afstand in te stellen.

  • Digitaal diagnostisch hulpmiddel
  • Op afstand bestuurde inspectie
  • Preventief onderhoud
  • Onderhoudsvrije driefasetechnologie

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
T-MATIC 3.0 (t) 24 / 345/375 (V)/(Ah) 6/6 (max. 7.2/1.1) (km/h)

optiesoptional equipment

2D-gordijnlaser

De T-MATIC kan worden geleverd met een tweedimensionale gordijnlaser, die het scannen van de omgeving om veiligheidsredenen ondersteunt.

Barcode scanner

De truck kan worden uitgerust met een barcodelezer, zodat gegevens van vracht rechtstreeks kunnen worden gescand in een goederenbeheersysteem.

Linde BlueSpot ™

Rijstrookwaarschuwingsapparaat Linde BlueSpot ™ Verbetert de veiligheid tijdens het gebruik omdat de LED-spot de vorkheftruck geluidloos zichtbaar maakt.

Gel batterij

De lage platform-pallettruck van T-MATIC kan ook worden aangedreven door een gel-accu. De truck kan hiervoor worden geleverd met de juiste presets.

Verlengsnoer

Er is een verlengsnoer van drie meter voor de pallettruck met een laag platform, waardoor het opladen van de batterij wordt vergemakkelijkt.

Hulphoorn

De T-MATIC kan optioneel worden uitgerust met een hulphoorn. Dit zorgt ervoor dat de palletstapelaar gemakkelijker hoorbaar is in een bijzonder lawaaierige omgeving.