Zichtbaarheid en hoge handlingprestaties
Het onderscheidende ontwerp van Linde-vorkheftrucks met overhellende cilinders geeft de krachtige en veelzijdige Linde Roadster E20 – E35 R een uniek panoramisch uitzicht. Het beschermdak is zijdelings verbonden met de versterkte kantelcilinders, waardoor de noodzaak voor de A-stijl overbodig is. Met uitzondering van de voor de zichtbaarheid geoptimaliseerde mast, biedt dit concept de bestuurder een vrijwel onbeperkt zicht op de laad- en werkomgeving, zelfs bij het opbergen en ophalen op hoogte. Indien gewenst biedt een optioneel dak van gepantserd glas een duidelijk zicht naar boven. De compacte Linde-as met de twee in de as ingebouwde aandrijfmotoren, onderhoudsvrije remmen en direct gemonteerde aandrijfeenheden vormen de basis voor maximale manoeuvreerbaarheid en handlingprestaties. Het energiebeheersysteem van Linde optimaliseert het energieverbruik.
De E20 - E35 R-serie biedt uitgebreide standaard veiligheidsfuncties voor een optimale bescherming van de bestuurder, de belasting en de werkomgeving. Een belangrijke veiligheidsfactor is zichtbaarheid. Dit is de reden waarom op de E20 - E35 R vorkheftrucks de beschermkap is verbonden met de zijkant van de versterkte kantelcilinders. Dit elimineert de noodzaak voor de zichtbeperkende A-stijlen. De bestuurder heeft ook vrijwel onbeperkt zicht naar boven, maar wordt goed beschermd door het beschermend dak dat zich uitstrekt tot aan de mast, optioneel ook als een gepantserd glazen dak. Het redundant ontworpen bedieningssysteem en de elektronische tractiecontrole zorgen voor extra veiligheid. Bovendien zijn talrijke optionele veiligheidssystemen af fabriek of als oplossingen voor retrofit beschikbaar.
Gebruikersvriendelijkheid en comfort zijn de voorwaarden voor moeiteloos werken en de efficiënte interactie tussen mens en voertuig. Dienovereenkomstig kunnen alle besturingscomponenten van de E20 - E35 R elektrische vorkheftrucks intuïtief en zonder fysieke belasting worden bediend. Met name de dubbele pedaalbediening van Linde en de Linde Load Control voor een nauwkeurige bediening van de mastfuncties verminderen onnodige lichaamsbewegingen. Het ruime bestuurderscompartiment zonder A-stijlen biedt uitstekend zicht rondom, een grote beenruimte en een meervoudig verstelbare stoel met geïntegreerde armleuning. Bovendien zijn de hefmast en de aandrijfas ontkoppeld van het chassis door rubberen lagers. Hierdoor zijn trillingen en schokken nauwelijks merkbaar voor de bestuurder.
De compacte as van Linde is de aandrijfeenheid voor de krachtige elektrische heftrucks: twee krachtige aandrijfmotoren geïntegreerd in de as, samen met onderhoudsvrije remmen en krachtcomponenten gemonteerd op de as. Dit aandrijfsysteem en de intuïtieve, nauwkeurige bediening van de voertuigen via dubbele pedalen en Linde Load Control zorgen voor een hoge productiviteit. De unieke allround zichtbaarheid van de Roadster-modellen zonder A-stijlen draagt ook bij aan de efficiëntie. Bovendien kunnen de prestatiekenmerken van de voertuigen worden aangepast aan de respectieve toepassingsvereisten via instelbare rijdynamiek in drie stadia.
De extreem lange onderhoudsintervallen zijn een bewijs van de efficiëntie van de E20 - E35 R-modelseries. De gehele aandrijfas, inclusief de centrale componenten, de driefasige motoren, reductiekast en oliebadschijfremmen, zijn onderhoudsvrij. De hefmotor werkt ook op onderhoudsvrije driefasetechnologie. Bovendien is het centrale elektrische systeem gemakkelijk toegankelijk via een servicepaneel. De eerste onderhoudstest- en afstelwerkzaamheden zijn alleen nodig na 1000 bedrijfsuren en de hydraulische olie hoeft pas na 6000 uur te worden vervangen.
Model | loadcapaciteit/Lading | Afstand loadcentrum | Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) | Rijsnelheid, met / zonder lading |
---|---|---|---|---|
E20/600RH | 2.0 (t) | 600 (mm) | 80 / 560/620 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E20R | 2.0 (t) | 500 (mm) | 80 / 460/500 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E25/600RH | 2.5 (t) | 600 (mm) | 80 / 560/620 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E25/600RHL | 2.5 (t) | 600 (mm) | 80 / 700/775 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E25/600RHL_'5Pz/625Ah' | 2.3 (t) | 600 (mm) | 80 / 575/625 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E25R | 2.5 (t) | 500 (mm) | 80 / 460/500 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E25RL | 2.5 (t) | 500 (mm) | 80 / 575/625 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E30/600RH | 3.0 (t) | 600 (mm) | 80 / 560/620 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E30/600RHL | 3.0 (t) | 600 (mm) | 80 / 700/775 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E30/600RHL_'5Pz/625Ah' | 2.8 (t) | 600 (mm) | 80 / 575/625 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E30R | 3.0 (t) | 500 (mm) | 80 / 460/500 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E30RL | 3.0 (t) | 500 (mm) | 80 / 575/625 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E35RHL | 3.5 (t) | 500 (mm) | 80 / 700/775 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E35RHL_'5Pz/625Ah' | 3.3 (t) | 500 (mm) | 80 / 575/625 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
E35RL | 3.5 (t) | 500 (mm) | 80 / 575/625 (V)/(Ah) | 20 / 20 (km/h) |
Snel, comfortabel, veilig: de automatische ontluchter maakt het laadproces zeer gebruikersvriendelijk, omdat het gebaseerd is op een plug-and-play interface op de achterklep van de truck. Het batterijcompartiment en de deur hoeven niet te worden geopend om de batterij op te laden.
De oplader is speciaal ontworpen voor de vrachtwagenaccu en zorgt voor snel en flexibel opladen zonder dat u een speciale batterijopslag of een oplaadruimte nodig hebt. Een temperatuursensor zorgt ervoor dat de batterij niet te sterk wordt opgeladen, wat een positief effect heeft op de levensduur. Dankzij de hoge efficiëntie van de hoogfrequente technologie is het opladen van de batterij niet alleen snel - het betere gebruik van stroom betekent ook een aanzienlijke energiebesparing.
Op het cabinedak dat het gepantserde glas van het cabinedak beschermt tegen schade veroorzaakt door vallende goederen, kan een hoogwaardig polycarbonaat beschermrooster worden geïnstalleerd.
De draaibare bestuurdersstoel zorgt voor een goede zichtbaarheid, zelfs bij het achteruitrijden. De stoel en de Linde Load Control kunnen 45 graden worden gedraaid en zijn ergonomisch ontworpen met een verstelbare rugleuning.
De truck kan worden geleverd met maximaal drie extra hydraulische circuits, die de aansluiting en bediening van externe apparatuur mogelijk maken.