Gespecialiseerd in material handling van LINDE en TOYOTA

L-MATIC AC Efficiënte palletstapelaar

Gecombineerd stapelen en transporteren

De autonome Linde L-MATIC AC-palletstapelaar met vrijdragende vorken vereenvoudigt het transport van gesloten dragers en de ontvangst van goederen op overslagstations die niet toegankelijk zijn met lastwielsteunen, bijvoorbeeld op transportsystemen. De truck met contragewicht, die ook op elk moment met de hand kan worden bediend, kan ladingen tot 1200 kilogram en hefhoogte van 1,9 meter aan. Het kan afzonderlijk of geïntegreerd worden gebruikt als onderdeel van een geautomatiseerd wagenpark. Het intelligente navigatiesysteem werkt zonder de toevoeging van sporen in de vloer of laserreflectoren. De L-MATIC AC kan daarom flexibel worden gebruikt, in een groot aantal verschillende omgevingen of in omgevingen die vaak veranderen. Het uitgebreide pakket veiligheidsfuncties neemt mensen en obstakels betrouwbaar waar in het werkgebied.

eigenschappen

Dankzij de lasers en camera's die worden gebruikt in zijn veiligheidsapparatuur bewaakt de Linde L-MATIC AC de werkomgeving en reageert hij onafhankelijk op mensen en obstakels. Wanneer een obstakel wordt herkend, verlaagt de truck zijn snelheid dienovereenkomstig en komt tot stilstand als het obstakel niet uit de weg beweegt. Deze functionaliteit garandeert tegelijkertijd een hoog niveau van veiligheid en productiviteit. De L-MATIC AC kan ook op elk moment worden gestopt met behulp van een van de verschillende noodstopknoppen die rond het frame zijn gemonteerd. Waarschuwingsgeluiden en knipperende lampjes maken het veiligheidsontwerp van de robotwagen compleet. Als de truck in geval van nood uit een gevarenzone moet worden verplaatst, kan deze op elk moment handmatig worden bediend met behulp van de dissel.

  • Proactief veiligheidssysteem
  • Betrouwbare botsingsvermijding
  • Akoestische en visuele waarschuwingssystemen

De autonome palletstapelaar werkt samen met andere geautomatiseerde faciliteiten, zoals deuren en rollenbanen, en kan worden gebruikt voor het automatiseren van repetitieve werkprocessen, hetzij afzonderlijk, hetzij als onderdeel van een vloot. Routing en taaktoewijzing worden beheerd door de supervisorsoftware. Via het systeem kunnen rijtaken rechtstreeks vanuit het magazijnbeheer of ERP-systeem worden ingesteld. Dankzij de innovatieve navigatietechnologie kunnen MATIC-trucks binnen korte tijd aan de slag in een nieuwe of veranderende werkomgeving. Dankzij de hoogontwikkelde veiligheidstechnologie anticipeert en reageert de L-MATIC AC op obstakels en hervat automatisch zijn taak wanneer de persoon of andere truck zich niet meer in de bewakingszone bevindt. In gemengde werkprocessen helpt de truck mensen in hun werk zonder veiligheidsrestricties.

  • Interface met magazijnbeheer en ERP-systemen
  • Intelligente regeling voor route- en taaktoewijzing
  • Nauwkeurige controle en bewaking van palletbewegingen
  • Veilig in gebruik naast mensen en niet-geautomatiseerde vrachtwagens
  • Uiterst aanpasbaar aan veranderingen
  • Altijd mogelijk om over te schakelen naar handmatige bediening

Dankzij het speciaal ontwikkelde netwerk van de besturingssystemen van de truck kunnen alle gegevens van de L-MATIC AC op een servicelaptop worden gelezen. Het is ook mogelijk om de palletstapelaar te monitoren via een diagnostisch systeem op afstand. De truck biedt een hoge operationele beschikbaarheid, omdat alle elektronische en mechanische componenten gemakkelijk toegankelijk zijn en de aandrijfmotor onderhoudsvrije driefasetechnologie gebruikt. De operationele paraatheid van de L-MATIC AC is daarom lange tijd gegarandeerd.

  • Digitaal diagnostisch hulpmiddel
  • Op afstand bestuurde inspectie
  • Preventief onderhoud
  • Onderhoudsvrije driefasetechnologie

Technische fiche

Model loadcapaciteit/Lading Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) Rijsnelheid, met / zonder lading
L-MATIC AC 1.2 1.2 (t) 24 / 345/375 (V)/(Ah) 6/6 (max. 7.2/2.9) (km/h)
L-MATIC AC 1.6 1.6 (t) 24 / 460/500 (V)/(Ah) 6/6 (max. 7.2/2.9) (km/h)

optiesoptional equipment

Barcode scanner

De truck kan worden uitgerust met een barcodelezer, zodat gegevens van vracht rechtstreeks kunnen worden gescand in een goederenbeheersysteem.

Linde BlueSpot ™

Rijstrookwaarschuwingsapparaat Linde BlueSpot ™ Verbetert de veiligheid tijdens het gebruik omdat de LED-spot de vorkheftruck geluidloos zichtbaar maakt.

Vork diepte

De L-MATIC AC wordt geleverd met twee soorten vork. Samen met de standaard 1000 millimeter vork is er ook een met een diepte van 1100 millimeter.

2D-gordijnlaser

De L-MATIC AC kan worden geleverd met een extra 2D-gordijnlaser, die het scannen van zijn omgeving voor veiligheidsdoeleinden ondersteunt.

Verlengsnoer

Er is een verlengsnoer van drie meter voor de palletstapelaar, waardoor het opladen van de batterij wordt vergemakkelijkt.

Hulphoorn

De L-MATIC AC kan optioneel worden uitgerust met een hulphoorn. Dit zorgt ervoor dat de palletstapelaar gemakkelijker hoorbaar is in een bijzonder lawaaierige omgeving.