De L14 – L20 AP-palletstapelaars kunnen voor veel toepassingen worden gebruikt en zorgen voor efficiënte en snelle processen in het magazijn. Met een driefasige motor van 2,3 kW bereikt de truck een maximumsnelheid van 10 km / h met het platform neergeklapt. Het heeft een laadvermogen van maximaal 2000 kg. Alle bedieningselementen bevinden zich op de disselkop en zorgen voor een intuïtieve bediening van de palletstapelaar. De truck kan dankzij de elektrische stuurbekrachtiging ook met weinig moeite worden bediend. En met de Linde Load Control kan elke lading gevoelig en nauwkeurig worden behandeld. Een schaalinstallatie toont de operator het laadgewicht.
Als de bestuurder de noodstopschakelaar aanraakt of het platform verlaat, stopt de noodrem het voertuig onmiddellijk. Bovendien remt het interne transportmiddel automatisch af wanneer de bestuurder de rijschakelaar loslaat. De weegschaalinstallatie is ook belangrijk voor de veiligheid van de truck: hij waarschuwt de operator als de belasting het nominale laadvermogen van de palletstapelaar overschrijdt. In bochten stelt de Linde Curve Assistant de snelheid in en voorkomt gevaarlijke situaties. De bestuurder is veilig op het gestoffeerde platform, zelfs tijdens een snellere rit.
De L14 - L20 AP-palletstapelaars hebben een veerbelast platform dat één eenheid vormt met de zijafschermingen en de disselkop. Deze constructie vermindert trillingen en oscillaties die het lichaam van de gebruiker beïnvloeden. Het flexibele sta-platform vergemakkelijkt bovendien het werk: wanneer het wordt ingeklapt, kan het worden gebruikt voor voetgangers, dus niet meer aan en af klimmen tijdens het picken. Alle bedieningselementen zijn ergonomisch gerangschikt en kunnen moeiteloos worden bereikt.
De vrachtwagen kan met een snelheid van maximaal 10 km / h door een magazijn met een smalle gang worden verplaatst met de 2,3 kW driefasige motor met hoog koppel. Het laadvermogen varieert van 1400 kg tot 2000 kg. Het sterke chassis biedt de truck een hoge restcapaciteit. Alle laadbehandelingsprocessen verlopen heel nauwkeurig met Linde Load Control. De Soft Landing-functie beschermt de vork en de lading tegen een abrupte stop in de eindpositie.
Alle informatie over de status van de vrachtwagen wordt weergegeven op het multifunctionele display: van laadgewicht en draaiuren tot servicestatus en laadstatus van de batterij. Dankzij de CAN-bustechnologie hebben onderhoudstechnici snel toegang tot alle vrachtwagengegevens. De robuuste componenten en ingekapselde, onderhoudsvrije driefasige motor verminderen de onderhoudsintervallen van de truck, waardoor onderhouds- en bedrijfskosten worden verminderd.
Model | loadcapaciteit/Lading | Lift | Accuspanning / nominale capaciteit (5 uur) | Rijsnelheid, met / zonder lading |
---|---|---|---|---|
L14AP | 1.4 (t) | 2844 (mm) | 24 / 250 (Li-ION 205/410 Ah) (V)/(Ah) | 4/4 6/6 (8/10) (km/h) |
L16AP | 1.6 (t) | 2844 (mm) | 24 / 250 (Li-ION 205/410 Ah) (V)/(Ah) | 4/4 6/6 (8/10) (km/h) |
L20AP | 2.0 (t) | 2684 (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) | 4/4 6/6 (8/10) (km/h) |
De initiële lift maakt een grotere bodemvrijheid mogelijk, zodat de truck zelf gemakkelijker te manoeuvreren is op hellingen en ongelijke vloeren. Alleen de steunarmen van de vorkheftruck worden opgetild door de initiële lift.
De koelhuisbeveiliging garandeert volledige beschikbaarheid en prestaties van de palletstapelaar tot minus 35 graden Celsius.
De lastrugleuning zorgt ervoor dat lasten niet naar achteren kunnen schuiven wanneer de lastdrager wordt opgetild en op de bestuurder valt.
Voor toepassingen met veel tillen, is er de optionele Lift Speed Booster. De hefsnelheid van de truck zonder belasting wordt met 40 procent verhoogd.
De vorken worden geremd voordat ze landen door de Soft Landing-functie. De goederen worden vervolgens zachtjes op de grond neergelaten.
De laterale vervanging van de batterij met rollagers maakt snelle veranderingen mogelijk voor gebruik in meerdere diensten.
Om veelzijdige operationele vereisten te beheren, kan de klant kiezen uit standaard-, duplex- en triplexmasten. Een duplexmast wordt gebruikt voor grotere hefhoogten. Deze mast heeft ook een binnenmastprofiel dat de hefhoogte van de heftruck bijna verdubbelt. Een triplexmast is uitgerust met twee telescoperende binnenmastprofielen en kan een hefhoogte bereiken die bijna drievoudig is aan de buitenmast.